Amsterdam: Restaurant Golden Temple



Vorige week zaterdag hadden we een weekendje Amsterdam gepland staan. Behalve afscheid nemen van "onze kroeg" waar we tig jaar geleden kwamen en elkaar ontmoet hebben en welke nu gaat sluiten ook even wat winkels bezoeken die we hier in het noorden niet hebben.

Hoe erg is het als je naar Amsterdam gaat en je alleen maar met eetbare dingen terug komt :-)) best wel vegan food obsessed volgens mij, maar ach er zijn ergere dingen denken ik maar zo. Gezonde vredelievende hobby toch ?

Bij Marqt kocht ik wat producten van Vleeschsmakers , ik vond het qua structuur erg op de producten van de Vegetarische Slager lijken, al vind ik de kruiden van de shoarma bij de Vegetarische Slager lekkerder. De producten zijn echter wel wat goedkoper dan de Vegetarische Slager, dat is een groot pluspunt!
Vreemd alleen dat ik de shoarma en de teriyaki niet op hun website terug vind?

Bij Marqt kocht ik ook nog een lekkere kruiden olijfolie, bouillons, wat snacks en...Tony's Chocolonely Pure Chocolade met Hazalnoten! Dat is toch wel lastig te vinden en deze is lekker... maar helaas limited edition, dus de hele voorraad van Marqt meegenomen (er lagen er maar 3 ;-)).
In de Leidsestraat hebben we Eichholtz delicatessen bezocht. Deze kleine winkel staat propvol met typische Engelse en Amerikaanse producten. Daar vond ik liquid smoke, ditmaal heb ik de variant 'mesquite' meegenomen, ik ben erg benieuwd. Ook Hot Sauce met garlic & chipotle meegenomen en toevallig zag ik Old Bay kruiden staan.  Ik kan dus weer even voort...

Wanneer we in Amsterdam komen, eten we eigenlijk altijd bij Restaurant Golden Temple. Eigenlijk hoeven we nooit te reserveren en is er meestal vrij rustig. Maar ditmaal was het er propvol en was ik blij een tafeltje te hebben gereserveerd.
Dat ze het niet gewend zijn druk te hebben was ook helaas te merken aan het personeel. Het was dat we wisten hoe lekker het eten was en ook omdat je als vegan niet snel even naar de buren stapt dat we ons geduld bleven bewaren. Maar ik vind het niet heel netjes als je na  45 minuten wachten op je voorgerecht wordt gevraagd of je misschien nog voor een dessert wilt gaan, dat je eten eerst naar je buur-tafel wordt gebracht, de rekening dan ook nog met die tafel is gemixt en er een aantal mensen zijn weggelopen omdat ze niet zijn geholpen.
Maar.. het eten was weer heerlijk, gezond en het is er niet duur. Met je NVV ledenpas krijg je overigens ook nog eens 15% korting.



Ze schenken er geen alcohol, maar als je eenmaal het drankje Red Gold hebt geproefd dan is dat ook niet meer nodig. Dit is een ijsthee gebrouwen uit hibiscus, rozenbottels, gember, citroensap en ruwe suiker. Het liefst zou ik hier een paar flessen van mee naar huis nemen, of het recept te weten komen :-))

Rick had de Temple Sunset met sinaasappelsap, mango en frambozen.

Helaas geen foto van het voorgerecht, een focaccia met ui, kruiden en knoflook. Tegen de tijd dat we die namelijk kregen viel ik zowat om van de trek en was deze al op voordat ik het doorhad. Maar deze wil ik zeker zelfs eens proberen te maken.




We hadden beide gekozen voor een Mezze, een sortering gerechten uit het Midden Oosten. Deze waren weer super lekker. Vooral het pindasausje over de tofu broccoli kebab is echt zalig. Rick had één extra gerecht en een ander gerecht in plaats van de aubergine curry die ik had.


Als toetje hadden we keuze uit de enige twee taarten die nog over waren. Ik weet niet meer precies wat het was, maar de roze-rode was met rode vruchten en de groene met limoen en kokos. Beide raw en vegan. Alleen is het dan wel jammer dat er een swirl honing bij wordt gegeven :-( 


Print Friendly and PDF

Geen opmerkingen:

Een reactie posten